כל יציאה מהבית לחופשה, מסעדה או אפילו ארוחת שישי, דורשת תכנון מראש אחרת אין לילד שלכם מה לאכול?
כל בוקר אתם מכניסים ירק לקופסת האוכל וכל ערב
זורקים אותו לפח?
הילד שלכם מחטט בכל מנה שמוגשת לו, מוציא את הירוקים, נגעל מהחום של העוף ובסוף לוקח שני ביסים וקם מהשולחן?
אתם משקיעים,
מבשלים
מכינים סירים רק בשביל הסיכוי שהבררן יסכים לטעום
ואז נחנקים עם הסיר הזה שבוע, או שמעיפים את הכל לפח?
אוכלים אצלכם קבוע שניצל ופתיתים, כי כולם מתיישרים לפי התפריט של הילדה הבררנית?
וכבר שכחתם מלאכול את הדברים שאתם אוהבים?
כל ארוחה אצלכם בבית מלווה במתח ומסתיימת בתסכול
ואתם לא מסוגלים להימלט מהתחושה הזו...
של כישלון בדבר כל כך בסיסי, הצלחת של הילד שלכם.
מסיימים כל לילה עם תחושת דאגה, מועקה וחוסר אונים.
(ושוב המחשבה הזו על מה לשים מחר בקופסת האוכל)
אז נעים מאוד
אני גלית שרף זיתוני
מגיעה מעולם של פיתוח ויצירת תוכן.
למדתי קולנוע וטלוויזיה.
וב 20 השנים האחרונות, מתמחה במשחוק (Gamification) תהליכי שינוי אצל ילדים, דרך מסעות-משחק שמייצרים סקרנות, אומץ ומוטיבציה.
השותפה שלי לדרך היא
עדי רסולי .
תזונאית קלינית (BSc) מתמחה בתזונת ילדים ותינוקות.
לעדי יש ניסיון של 20 שנה בליווי משפחות בהתמודדות עם קשיי אכילה, האכלה ובררנות.
והיא גם יזמית פורצת דרך, הקימה את האתר לתזונת קטנטנים "המתכוניה", ופיתחה ערכות בישול לילדים.
בעשר השנים האחרונות אנחנו עובדות יחד ועזרנו ליותר מ־ 7,000 ילדים והורים,
לצאת ממעגל של בררנות,
צמצום ומאבקי כוח סביב אוכל.
את המקום של הבררנות
אני מכירה ממש מקרוב.
הייתי ילדה בררנית.
ממש.
0 ירקות
פרי אחד (בקושי)
שניצלים
ומקושקשת עם גבינה לבנה.
ההורים המודאגים שלי ניסו הכל.
להסביר לי?
עבר מעל הראש
להחביא לי ירקות באוכל?
פחחח קלטתי מקילומטרים
להושיב אותי ליד הצלחת עד שמסיימת?
אז ישבתי שעות, עד שגיליתי שאפשר לזרוק הכל מהחלון
ובפועל?
זה לא קידם אותי.
נשארתי בררנית על.
שנים.
עד שבגיל 17 הייתי כל כך אנמית,
שכבר לא הייתה ברירה.
והייתי חייבת להתחיל לאכול אחרת.
הכל
הילדים שלכם לא צריכים לסבול משנים של תזונה לקויה.
ואתם לא אמורים לנהל חיים של סטרס סביב אוכל בתקווה שיום אחד זה "יסתדר לבד".
אחרי 10 שנים של עבודה עם אלפי משפחות מכל הארץ (וגם לא מעט מחוץ לארץ) אני יכולה להגיד לכם בוודאות שאתם ממש לא לבד.
הורים שמגיעים אלינו
כבר ניסו לשים גבולות
לחשוף
ללחוץ
לשחרר
אולי גם אתם כבר התייעצתם עם דיאטנית מהקופה
או הלכתם להדרכת הורים
קיבלתם כלים
שיננתם כללים...
בישלתם, טרחתם,
סידרתם מהמם על הצלחת...
אבל אם אתם כאן, כנראה שלמרות כל אלו, הילד שלכם עדיין תקוע על אותו מגוון מצומצם, ומסרב לטעום דברים חדשים.
אני חושבת שתופתעו מהסיבה
למה כל מה שניסיתם עד היום לא ממש עבד
אז מה זה ה"משהו האחר"?
ולמה זה לא מצליח לכם שוב ושוב ושוב?
כי ברוב השיטות והגישות,
פשוט חסר משהו אחד,
הוא אולי קטן
אבל הוא ממש ממש חשוב.
הכי חשוב.
ואני מתכוונת לילד שלכם
או ליתר דיוק,
למוטיבציה של הילד שלכם.
אתם צריכים את הניצוץ הזה שיעורר וידליק את הילד.
כי בלי מוטיבציה אמיתית אצל הילד
בלי סקרנות
בלי כיף
בלי התרגשות
ורצון אמיתי להתנסות
יהיה לכם מאוד מאוד קשה
להניע את הילד שלכם לאכילה בריאה ומגוונת.
ואם מה שעובר לכם עכשיו בראש זה...
"סבבה. אבל את לא מכירה את הילד העקשן שלי..."?
אני רוצה לספר לכם על
“המסע בקופסה”
תוכנית היברידית שדרכה תלמדו איך להעצים את הילד סביב אכילה של מזונות חדשים
ולשים אחת ולתמיד סוף לסטרס ולדאגות סביב האוכל.
המסע בקופסה הוא תהליך שמתאים למשפחות של ילדים בררנים בגילאי 3-10.
שמצד אחד נותן להורים את כל הידע, ההכוונה והליווי שהם צריכים,
ומצד שני עובד ישירות עם הילד.
לא “מעל הראש שלו”.
לא “סביבו”.
איתו.
המסע בקופסה הוא לא עוד הדרכת הורים,
וגם לא “משחק נחמד” לילדים.
זה תהליך עומק מובנה שעובד במקביל
גם עם ההורים
וגם עם הילד עצמו.
ההורים מקבלים ליווי, הכוונה וכלים
שמורידים לחץ, בלבול ומאבקים סביב אוכל.
והילדים נכנסים למסע חווייתי
שמעורר סקרנות, אומץ ורצון אמיתי לנסות.
התהליך בנוי משלושה שלבים עיקריים:
שלב ראשון, עבודה עם ההורים
יוצרים רגיעה סביב האוכל,
משנים שפה והרגלים בבית,
ומכינים קרקע בטוחה לשינוי.
שלב שני, המסע של הילדים
הילדים נכנסים לעולם של משחק ואתגר,
שבו הם בוחרים להשתתף,
מפתחים מסוגלות,
ומתחילים להתנסות בקצב שלהם.
שלב שלישי, חיבור והטמעה
מחזיקים את השינוי גם בשגרה,
כדי שזה לא יהיה “רגע של הצלחה”
אלא תהליך שנשאר.
יש התאמות לפי גיל, אופי והמשפחה עצמה,
ולכן אפשר להצטרף למסע רק אחרי שיחת
התאמה אישית.
ויוביל עוד משפחות לעשות איתנו שינוי ענק בדרך כייפית, מהנה, משפחתית ומקרבת.
אז… האם גם הילדים שלכם יתחילו לאכול בריא?
אנחנו מחפשות לקוחות מרוצים, ולכן מקבלות למסע רק משפחות שאנחנו משוכנעות שנוכל לעזור להן. לפני ההרשמה אנחנו עורכות שיחת התאמה הדדית
למי זה מתאים?
✅ להורים שמרגישים שמתקבעת אצלם בבית אווירה קשה סביב האוכל, ומוצאים את עצמם בדינמיקה של שוחד, תחנונים ומאבק עם הילדים.
✅ להורים ומשפחת שנשאבו ל"מעגל הצימצום" ושגרת החיים נפגעת מהבררנות. צריך לחשוב פעמיים לפני שיוצאים מהבית,
✅ להורים שהרימו ידיים, הפסיקו להילחם, נותנים לילדים לאכול (כמעט כל) מה שהם רוצים, אבל מבינים שגם לשחרר זו לא הדרך לאכילה בריאה ומגוונת.
✅ להורים שמודאגים מחסרים תזונתיים, מעודף ג'אנק פוד, מעודף משקל, מתת משקל, מחסך בפירות וירקות.
✅ להורים שמבינים את היתרון האדיר בליצור הרגלים בריאים אצל הילדים בגיל כמה שיותר צעיר, ולא לחכות למשברים.
✅ להורים שהיו במרפאת אכילה ואמרו להם שהכל בסדר ואין שום בעיה רפואית, אבל הבעיה עדיין לא נפתרה
למי זה לא מתאים?
❌ להורים שרוצים שינוי, אבל עדיין לא מוכנים להתחייב ולעשות שינוי. וזה הבדל גדול.
❌ להורים שלא יכולים להשקיע מינימום חצי שעה בשבוע ועוד כחמש דקות ביום.
❌ להורים שמאמינים שהבעיות בתזונת הילדים שלהן יעברו לבד איכשהו
"גלית ועדי היקרות.
לפני 3 חודשים הגעתי לגמרי במקרה לפרסום של המסע בקופסה.
הגעתי אליכם אחרי שנים שאני מתמודדת עם בררנות באוכל של ילדה בת 7.
ניסיתי באמת הכל, כולל מרפאה להפרעות אכילה.
משהו בתיאור של המסע גרם לי לתת לתהליך צ'אנס,
והיום ממש לפני סיום המסע של ליאן,
אני יכולה להגיד לכן תודה ענקית.
ליאן כבר לא מפחדת לטעום דברים,
היא מרגישה אומץ שעוזר לה להתגבר על סלידה מהרבה דברים שלא הסכימה להתקרב אליהם בעבר.
ואני למדתי איפה לסמוך עליה ולשחרר, ואיפה להציב גבולות ברורים."
אמא של ליאן 🙂
















שיטה חווייתית ומהנה
שתגרום לילד שלך לאכול בריא ומגוון
ללא מלחמות וללא מאבקים!
אין לכם מושג כמה פעמים שמענו משפטים כמו...
"הילד שלי יותר מדי חכם, אי אפשר לעבוד עליו..."
"הילדה שלי ישר מזהה שמנסים לגרום לה לאכול ירקות, ואין סיכוי שהיא תסכים"
"הילד שלי יודע טוב מאוד מה בריא ומה לא בריא, ועדיין טוחן כמויות של ממתקים..."
"הילדה שלי עקשנית, ואי אפשר לדבר איתה בהגיון..."
התוכנית שלנו בנויה צעד צעד כדי לגרום לילדים לפעול מתוך מקום של הבנה וכיף.
כשמדברים אל הילדים בגובה העיניים
ובשפה משחקית ומאתגרת,
ומשאירים להם את זכות הבחירה,
הם מבינים שהחכמה האמיתית,
היא
לאכול מה שטוב לי ובריא לגוף שלי.
בהחלט כן...
ליווינו כבר הרבה מאוד ילדים על הרצף, (בעיקר בתפקוד גבוה).
ובשנים האחרונות, אחרי שהבן (המדהים!) של עדי אובחן על הרצף, פיתחנו עוד כלים ומיומנויות.
להרבה ילדים על הרצף יש אישיו עם אכילה בררנית, חשוב לנו לעשות איתכם שיחה לפני שיוצאים לדרך כדי להבין אם אנחנו יכולות לעזור.
אפשר להרגע:-)
המסע מתאים את עצמו למשפחה שלכם.
אנחנו לא דורסים את מה שאת אוהבים,
ואין אצלנו תפריטי ברזל.
ממש לא.
אנחנו כן יוצרים סקרנות ופתיחות לאוכל יותר בריא, וזה עובד מעולה! (פופקורן קינואה כבר ניסיתם?)</b
אנחנו עובדים בשתי קבוצות גיל. המסע בקופסה לגילאי 5-10, והמסע בקופסה עם כפיתוש לקטנטנים גילאי 3-5.
אנחנו מאוד מכבדות את התזונה המשפחתית שלכם, והמשימות של המסע הן גמישות כך שניתנות להתאמה למשפחות צמחוניות, טבעוניות, צליאקיות, אלרגיות או כל בחירה שלכם.
בטח! המסע הוא משפחתי ואנחנו ממליצות לצרף אחים בגילאים הרלוונטיים (3-10) גם אם הם לא בררנים.
ויוביל עוד משפחות לעשות איתנו שינוי ענק בדרך כייפית, מהנה, משפחתית ומקרבת.
אז… האם גם הילדים שלכם יתחילו לאכול בריא?
אנחנו מחפשות לקוחות מרוצים, ולכן מקבלות למסע רק משפחות שאנחנו משוכנעות שנוכל לעזור להן. לפני ההרשמה אנחנו עורכות שיחת התאמה הדדית